[python] Budoucnost Pythonu - konstrukce elif

superman feed na centrum.cz
Pátek Listopad 10 17:40:02 CET 2006

> Co sa tyka Javy, neviem ci to u nej bude take ruzove s tou kompatibilitou
> byte-kodu, ako hovoris. Napriklad u Pythonu ma toto stve, lebo pri
> prechode na novu verziu musis vsetky pyc-subory prekompilovat, inak
> dostanes chybu "Bad magic number".

Byte kód Javy je standardizován a popsán, takže kdokoli si může udělat
generátor tohoto kódu a pojede to na Javovské mašině. Třeba kompilátor
Pythonu do Java byte kódu :-) Stejně tak je standardizován i byte kód
.NET frameworku. Nezažil jsem, ani jsem ještě neslyšel o žádných
problémech s kompatibilitou byte kódu těchto prostředí. Stejně tak si
každý může udělat Java, nebo .NET dekompilátor byte kódu na základě
standardních informací.

Tohle jsou právě věci, které nadšenci open source pomíjejí a dávají
pochybně hlasovat o tom, jestli se jim líbí lambda, nebo ne. V situaci,
kdy Python je před totálním krachem kompatibility, nemá ani popsaný,
dokonce ani neměnný byte kód se mi nezdá jeho budoucnost zase tak
skvělá. Možná, že Rossuma někdo platí za zničení Pythona, já fakt nevím.

Miloslav Ponkrác