[python] OT: Pridat nebo odebrat? (bylo Buducnost Pythonu: lambda, map, filter)

superman feed na centrum.cz
Úterý Listopad 14 22:57:58 CET 2006

> Ad Brainfuck) Je pravda že Brainfuck je opravdu jen pro magory, ale ty
> zdrojáky vypadají vtipně :-)

To se zdrojákům upřít nedá. A přitom mu schází málo, aby byl Turingovsky
úplný. :-)

> ad triky) No je pravda, že v Pythonu se prostě sedne a píše(a obvykle
> celkem pěkně), nevím jak je to v těch jazycích, ale pokud je to náročný
> (jak bylo naznačeno) tak chápu, že v tom dělá pár magorů.

Hlavně v době dříve bylo normální se jazyk učit, dnes jazyk, ve kterém
po deseti minutách nezačnete psát (do týdne, pokud je to Váš první) se
bere jako nedokonalý jazyk. Holt bulvár roste i v programovacích
jazycích. :-)

> ad PHP) měl jsem chuť se ho naučit, a dobře, ale pak jsem zahlédl Python
> a při pohledu na PHP mám občas nepříjemné dávivé reflexy(a teď v tom
> musím napsat 2 weby :-$ )

Pokud mám říci svůj pocit, mě PHP docela mile překvapil. Sice je to ve
stylu pejsem s kočičkou vařili dort a dali tam všeho dobrého, ale jazyk
na psaní to efektivní je. Ale možná je to tím, že jsem svůj první web
napsal v Céčku s pomocí CGI, pak jsem dělat v ASP (měl jsem pak chuť se
vrátit k CGI) a pak v PHP.

Python by byl asi lepší, ale PHP prostě hostují všude, bohužel. Navíc
PHP zase netrpí zpětnou nekompatibilitou, kterou hodlá zavést Python
3000. Jsem zvědavý jak si poradí se Zopem, Plone a dalšími, jestli to
přepíšou, nebo rovnou zahodí až přijde Python 3.