[python] Mobilni python

superman feed na centrum.cz
Pondělí Říjen 16 09:54:33 CEST 2006

> Aha, takže nějaké konkrétní ukázky a konkrétního programu, který by ukázal,
> že existuje nějaký problém, se asi nedočkám škoda. Kdyby ano, možná by se
> ukázalo, že to je řešitelné nebo by bylo možno napsat bugreport. Taky je možné,
> že žádný problém vůbec neexistuje. Ty tu pořád píšeš, že to nefunguje a přitom
> nejsi schopen dodat jediný nefunkční příklad. Já proti tomu mohu postavit svou
> praxi, kdy toto řešení léta používám bez sebemenších problémů. To je myslím
> z praktického hlediska rozhodující.

Já jsem popsal celý algoritmus jak to funguje. Že přes nastavení
PYTHONPATH python dohraje chybějící moduly jednak z cesty v registrech a
jednak z cesty pythonxx.zip v systémovém adresáři Win.

Problém samozřejmě žádný neexistuje, pokud se podaří dodat naprosto
všechny moduly, které jsou součástí programu. Python interpretr se sice
pokusí otevřít moduly jak v registrech, tak i v pythonxx.zip v systému,
ale otevře je a nakonec zahodí (což je programátorská prasečina par
excelance otevírat soubory, které nejsou potřeba, ale já to raději
nekomentuji). Ale nakonec Vám použije moduly z PYTHONPATH.

Problém nastane v okamžiku, kdy některé moduly chybí, což se stane
snadno, viz moje poznámka v předchozím mailu ohledně mysql modulech,
které se pokoušejí naimportovat mx knihovny, a pokud se to nezdaří,
spokojí se standardními. Jenže já to třeba nevěděl, a tak na některých
počítačích se prostě bral mx z globálního pythonu, pokud byl nainstalovaný.

Všiml jsem si, že prostě některé moje programy v pythonu se chovají
náhodně v závislosti na tom, jak je python nainstalován na tom kterém
počítači, a proto jsem začal pátrat.

Jinak je sice hezké, že to používáte léta bez sebemenších problémů, asi
jste fakt lepší, protože já na problémy narazil hned.

Miloslav Ponkrác