[python] Mobilni python

gsl na seznam.cz gsl na seznam.cz
Pondělí Říjen 16 10:34:36 CEST 2006

<  > Aha, takže nějaké konkrétní ukázky a konkrétního programu, který by ukázal,
<  > že existuje nějaký problém, se asi nedočkám škoda. Kdyby ano, možná by se
<  > ukázalo, že to je řešitelné nebo by bylo možno napsat bugreport. Taky je
<  možné,
<  > že žádný problém vůbec neexistuje. Ty tu pořád píšeš, že to nefunguje a přitom
<  > nejsi schopen dodat jediný nefunkční příklad. Já proti tomu mohu postavit svou
<  > praxi, kdy toto řešení léta používám bez sebemenších problémů. To je myslím
<  > z praktického hlediska rozhodující.

<  Já jsem popsal celý algoritmus jak to funguje. Že přes nastavení
<  PYTHONPATH python dohraje chybějící moduly jednak z cesty v registrech a
<  jednak z cesty pythonxx.zip v systémovém adresáři Win.

<  Problém samozřejmě žádný neexistuje, pokud se podaří dodat naprosto
<  všechny moduly, které jsou součástí programu. Python interpretr se sice
<  pokusí otevřít moduly jak v registrech, tak i v pythonxx.zip v systému,
<  ale otevře je a nakonec zahodí (což je programátorská prasečina par
<  excelance otevírat soubory, které nejsou potřeba, ale já to raději
<  nekomentuji). Ale nakonec Vám použije moduly z PYTHONPATH.
<
<  Problém nastane v okamžiku, kdy některé moduly chybí, což se stane
<  snadno, viz moje poznámka v předchozím mailu ohledně mysql modulech,
<  které se pokoušejí naimportovat mx knihovny, a pokud se to nezdaří,
<  spokojí se standardními. Jenže já to třeba nevěděl, a tak na některých
<  počítačích se prostě bral mx z globálního pythonu, pokud byl nainstalovaný.
<
<  Všiml jsem si, že prostě některé moje programy v pythonu se chovají
<  náhodně v závislosti na tom, jak je python nainstalován na tom kterém
<  počítači, a proto jsem začal pátrat.
<
<  Jinak je sice hezké, že to používáte léta bez sebemenších problémů, asi
<  jste fakt lepší, protože já na problémy narazil hned.

Je škoda, že žádný konkrétní problém nedovedeš demonstrovat, protože
pak by ti bylo možná pomoci.

Co se týče otevírání souborů. Zkus někdy strace na linuxu, uvidíš, že hledat
soubory na různých možných cestách je běžná programátorská praxe.
Možná se ti to nelíbí, ale pořád platí, že s tím v praxi není problém a
praktická použitelnost pythonu tím nijak netrpí. Až předvedeš nějaký
konkrétní problém, pak můžeme hledat řešení, nebo oznámit chybu pythonu
k opravě, do té doby ti prostě nikdo nemůže pomoci.  Jestli máš problém
s nějakou knihovnou třetí strany, je potřeba se obrátit na tuto třetí stranu.

Petr Mach