[python] V cem pisete GUI

superman feed na centrum.cz
Pátek Červen 13 23:59:06 CEST 2008

A proč se má člověk učit dvě knihovny? Jednu pro komerční, a jednu pro
open source? (Mimochodem, Qt nemůžete použít pro open source, ale jen
pro open source s přesně určenými licencemi, zejména GPL - tedy tvrzení,
že u open source nemusíte licence Qt řešit je lež jako věž.). Proč mám
investovat do naučení se několika knihoven, když mohu se pořádně
(pořádně = vývoj bude rychlejší, protože jednu knihovnu budu znát
důkladně) se naučit jednu knihovnu do každého počasí, která se mnou bude
v dobrém i ve zlém?

Navíc neexistuje pouze GTK a Qt - nelíbí se mi argumentace, že _jedna_
knihovna mě zklamala, proto _nutně_ musím použít druhou - je jich mnohem
více.

Já osobně pro sebe vyhodnotil jako nejlepší wxWidgets - má velmi dobrou
licenci (žádné omezující GPL a podobné Orwellovsky "svobodné" licence),
je dostatečně multiplatformní pro vše co žádám, a vývoj v ní jde velmi
rychle. Začínal jsem ve wxWidgets pomocí prostředí Boa constructor a
jede to velmi rychle - podle mě je Boa constructor přesně to co původní
tazatel chce, nakliká grafické formuláře a prvky a jen v Pythonu dopíše
obsluhu událostí, za chvíli má hotovo. A je za tím wxWidgets v pozadí.

Miloslav Ponkrác