[python] praca s textom

superman feed na centrum.cz
Pondělí Červen 23 14:25:23 CEST 2008

Já jsem si na escapování uvnitř SQL řetězců napsal vlastní Python
funkci. Je to velmi jednoduché, stačí si otevřít MySQL manuál a
zjistíte, že několik málo znaků je potřeba nahradit jinými řetězci,
takže to byla rychlovka.

Pravda, nejdříve mě zklamalo to, že jsem v Pythonu nenašel žádnou
podporu pro tuhle akci - a že Python nemá přístupný ani plnou funkčnost
základního API pro MySQL, ale možná jsem špatně hledal, a určitě mě
někdo opraví, že je to jinak.

> to je ale v rozpore co povedal pan Jan Kundrat v 6. prispevku od
> hora(ze prepared statements mam pouzit, ked chcem nieco vyescapovat a
> nie spajat string...)

U PHP je pro escapování přímo funkce MySQL API - tedy v mysql rozhraní
se jmenuje mysql_escape_string a v mysqli je to
mysql_real_escape_string. Doporučuji mojí knížku "PHP a MySQL bez
předchozích znalostí", kde jsem to popsal :-) (neplacená reklama :-)
http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/bez-predchozich-znalosti/)

> a Question 2: co je potom ten spravny sposob escapovania, aj nie addslashes?

Miloslav Ponkrác