[python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

Tomas Brabenec konference na brabenec.net
Středa Červen 25 17:10:59 CEST 2008

On 25.6.2008 16:20, superman wrote:
> Zajímavé je, že stálice a hvězdy na nebi programovacích jazyků jsou Ty,
> které to nedělají. Evidentně Rossumův postup neprospívá jazykům.
> Teoreticky si můžete myslet co chcete, ale v praxi se Rossumův postup
> ukazuje jako spolehlivý postup, jak jazyk poslat do kolen a na dno.
> Podívejte se do historie, a uvidíte to.

V assembleru neni moc co noveho vymyslet a i ostatni se vyviji. Vzdy
Python se od ostatnich jazyku co do vyvoje nikdy moc nelisil, proste sel
svouji cestou vyvoje. Jedinne co je jinak je proste chut udelat "cistku".

> Je sice hezké, že pro Rossuma je Python zábavou, ale pokud o něco jde,
> tak se to až tak necení, pokud zábava nejde ruku v ruce se
> spolehlivostí. Nebo otázka: Svěřili byste své celoživotní úspory někomu,
> pro kterého je práce zábavou, ale nic jiného. Je mu jedno, že Vás to
> poškodí, hlavně, že se baví? Vybíráte si právníka, který Vás bude hájit
> hlavně proto, aby ho to bavilo? Atd..

Podle me motate jablka s hruskama, ikdyz neco na to bude ....
> Jinak vybral jste si špatný jazyk - PHP se dost mění a je mu to značně
> vytýkáno.

Ano prave, moc se meni, ale necisti, naopak se plni novym a novym
balastem a to je ten problem.
Guido se rozhodl jazyk vycistit a to je to o cem mluvim.

Jinak, kdyz jsme u te zpetne nekompatibility, jaky myslite, ze je
rozdil, kdyz se "trosku" zmeni cely jazyk, nebo kdyz Vam vyvojari
kompletne prekopou framework, ve kterem vyvijite aplikaci?
Navic u Pythonu bude verze 2.6, ktera pomuze odhalit nedostatky,
upozorni na ne, a clovek je bude moci upravit, ale kdyz vyvojari
kompletne zahodili CherryPy a zacali od nuly nebo kdyz se pod rukama
meni Pylons (bez radne dokumentace), co chcete delat potom.

Navic kompletni zmena frameworku je docela zavazny problem, predstavte
si, ze mate aplikaci, ktera nekolik let funguje, funguje dobre, stale ji
vyvijite a najednou zjistite, ze tvurci frameworku na kterem mate
aplikaci postavenou starou koncepci zahazuji a delaji uplne novou.
Nezbyva nez celou aplikaci prepsat nebo si ji udrzovat pod starym
frameworkem s tim, ze uz k nemu nevychazi aktualizace a vsechny bugy tam
zustali, takze si je musite upravit sami, pripadne proste cely framework
pojmout jako soucast aplikace takze vcetne dalsiho rozsirovani.

Osobne se taky prechodu trosku obavam (jako pri kazdem prechodu na novou
verzi jazyka) a nejsem z toho nadseny, bude to asi docela makacka, ale
to je proste zivot. Proste chci jen rict, ze pohnutkam castecne rozumim
a ikdyz se mi neco v nove verzi nelibi, je to proste tak. Stejne tak i
rozumim Vasemu rozhorceni. Porad si ale rikam, ze kdyz neco vede k
lepsimu (coz snad Py3 zase o neco lepsi bude), tak clovek musi holt neco
prekousnout.

Kazdopadne tohle se tu rozebiralo uz milionkrat a je to porad dokola ;-)
tak uz radsi s reakcema koncim, nebo zas udelame vlakno dlouhy jak
konvoj veznu do Gulagu :-D

Tomas