[python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

Jan Bednařík jan.bednarik na gmail.com
Středa Červen 25 18:55:05 CEST 2008

Dne 25. červen 2008 18:22 superman <feed na centrum.cz> napsal(a):

> Ano? Já tedy nevím o databázi, která by nekompatibilně změnila API, nebo
> SQL. Stejně tak nevím o tom, že by se TCP/IP protokoly nějak bouřlivě
> měnily.

Všechno se mění a zpětná kompatibilita se neudržuje donekonečna nikde.
Vývoj Pythonu může působit jako příliš rychlý, ale ve skutečnosti to
bude nějaký ten rok trvat a každý bude mít dost času se přizpůsobit.
Na druhou stranu věci které se dostatečně nevyvýjí a nepřizpůsobují
časem narazí, jako třeba ten TCP/IP protokol. Přechod na IPv6 pro
vývojáře rozhodně nebude taková sranda, jako kosmetické změny v
Pythonu.

> To, že se změní Python je problém - protože k tomu není vůbec žádný
> důvod. Nic to nepřinese, kromě "estetického" pocitu pana Rossuma. Zato
> starosti a náklady na změnu nejsou vyváženy mohutnými přínosy.
>
> Miloslav Ponkrác

Mě nepřipadá že by ty změny byly zas tak zásadní, aby se jim nedalo
poměrně jednoduše přizpůsobit bez nějakých extra nákladů.

Honza