[python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

superman feed na centrum.cz
Středa Červen 25 19:12:08 CEST 2008

Jan Bednařík napsal(a):

> Všechno se mění a zpětná kompatibilita se neudržuje donekonečna nikde.

Znovu se tedy ptám na konkrétní případ nekompatiblity v databázích, a pod..

> Vývoj Pythonu může působit jako příliš rychlý, ale ve skutečnosti to
> bude nějaký ten rok trvat a každý bude mít dost času se přizpůsobit.

Prosím Vás, proč je nazýváno vývojem syntaktická změna, která nic
jiného, než estetický pocit pana Rossuma neznamená? Já chápu vývojem
třeba rychlejší rozhraní, vyšší funkčnost třeba internetových protokolů,
rychlejší práci s daty, atd. atd. atd.. Ale dohadování se o tom, jestli
tam bude reduce, nebude reduce - to není vývoj, to je puntičkářství.
Navíc puntičkářství, které v praxi kromě problémů nikomu nic moc nepřinese.

> Na druhou stranu věci které se dostatečně nevyvýjí a nepřizpůsobují
> časem narazí, jako třeba ten TCP/IP protokol. Přechod na IPv6 pro
> vývojáře rozhodně nebude taková sranda, jako kosmetické změny v
> Pythonu.

Ale znovu říkám, IPv6 má alespoň cíl něco zlepšit - konkrétně hlavně
řešit malý počet IP adres v IPv4. Tudíž není dělám jen proto, že by si
někdo hrál a maskoval to bohulibými důvody, ale je tu skutečný praktický
důvod této změny. A jak vidíte, tato změna se snaží prosadit už
obrovskou spoustu let a nic moc.

Ale co prudce praktického, výhodného třeba přinese vyhození reduce a
změny syntaxe? Myslím nějaký přínos, kterým je možné zdůvodnit náklady
na komplikace, které tím vzniknou?

> Mě nepřipadá že by ty změny byly zas tak zásadní, aby se jim nedalo
> poměrně jednoduše přizpůsobit bez nějakých extra nákladů.

Nejde o zásadnost změn. První otázka je, proč tam jsou? Proč dělat
změny, které nic nepřinesou?

Miloslav Ponkrác