[python] Vydání knihy o pythonu

superman feed na centrum.cz
Pátek Květen 23 03:39:32 CEST 2008

> U kolektivní práce je to obráceně. Až na možné výjimky se neznáme,
> nevíme, kdo je na jaké úrovni a kdo co zvládne. Proto je potřeba začít
> z druhé strany - připravit si zázemí a "zkoušet", co nejlepšího z nás
> může vypadnout nějakým iterativním způsobem. Někdo například navrhne
> určitě velmi zajímavou kapitolu "Využití Pythonu v oblasti jaderného
> výzkumu", ale když se posléze ukáže, že nikdo z nás neměl matiku a
> fyziku dál než na učňáku, nemá taková kapitola prostě smysl a bude
> lepší, když zůstaneme při zemi.
Jenže kolektivní práce se "transformací" převádí na "vedoucí část" a
"koletivní část". Vedoucí musí mít selský rozum a být v realitě, a je to
klíčová věc. Je od toho, aby dohlédl na dobrý výsledek a pomohl jej
zorganizovat. A pak zapomínáte na obrovskou výhodu kolektivní práce,
kterou jako osoba nemáte. Jako osoba, když něco nezvládnete, máte smůlu.
Jako kolektiv můžete selektivně přitáhnout ty lidi, kteří zvládnou to co
je potřeba.

Iterativní způsob je způsob obrovského mrhání prostředky a časem lidí.
Dávám takový příklad - kdyby Microsoft vyvíjel Windows stejným způsobem
jako se vyvíjí Linux, dávno by zkrachoval na neefektivnosti svého
vývoje. Zkuste si spočítat skutečné člověkohodiny práce třeba jen na
Linux kernelu a přepočítat je do reálných peněz, pokud byste měli platit
vývojáře. Zjistíte, že by je nikdo nezaplatil. Právě proto, že to nikdo
neplatí, nikoho nenutí vyvíjet linux kernel efektivním způsobem a
výsledkem je, že se udělá mnohonásobek práce z nichž naprostá většina je
spláchnuta do záchodu. Zdůrazňuji kvalitní práce vynikajících a
schopných programátorů. To je třeba důvod, proč jsem nikdy neměl zájem
pracovat na Linux kernelu.

Pokud hodláte knihu psát způsobem "nějak chaoticky jí začneme vytvářet",
a pak se uvidí, tak se stanou tři věci:

1) Zahodí se minimálně 80% práce lidí do záchodu a jen menšina se použije.

2) Bude jen velmi malá šance, že se kniha dokončí.

3) Se mnou prosím nepočítejte, protože tohoto způsobu psaní se nehodlám
účastnit.

Miloslav Ponkrác