[python] Fwd: Vydání knihy o pythonu

slush slush na centrum.cz
Pátek Květen 23 13:18:27 CEST 2008

superman napsal:

> A pak zapomínáte na obrovskou výhodu kolektivní práce,
> kterou jako osoba nemáte. Jako osoba, když něco nezvládnete, máte smůlu.
> Jako kolektiv můžete selektivně přitáhnout ty lidi, kteří zvládnou to co
> je potřeba.

Já na to naopak nezapomínám, já to vidím jako obrovskou výhodu. Na druhou
stranu, množství lidí schopných přispívat je tady značně omezené, takže ten
princip, který popisujete, nefunguje dokonale.

Každopádně to není v žádném konfliktu s tím, co jsem tvrdil já, tedy že
obsah lze iteračně dopřesňovat podle znalostí lidí, kteří se nad psaním
sejdou. A věřím, že teprve až začne *nějaká* aktivita, ozvou ti, kteří
opravdu  budou schopni psát a ne kecat.

Z toho plyne, že definovat a zakonzervovat obsah publikace předem, než známe
cokoliv víc, než že můj nick je slush a Váš superman je prostě nesmysl.
Kolektivní práce tak nefunguje, cokoliv se může kdykoliv změnit/upravit,
pokud se najde někdo, ochotný dopsat zajímavou kapitolu a ostatní s tím
budou souhlasit.

> Iterativní způsob je způsob obrovského mrhání prostředky a časem lidí.

Neexistuje větší míra souhlasu, než kterou bych v tuto chvíli chtěl
projevit.

> Dávám takový příklad - kdyby Microsoft vyvíjel Windows stejným způsobem
> jako se vyvíjí Linux, dávno by zkrachoval na neefektivnosti svého
> vývoje.

Kdyby měl Bůh minimalizovat svoje náklady, zřejmě by nikdy nevzniknul
člověk. Bůh by si spočítal, že je efektivnější vytvořit jen mravence,
protože jich může být hodně a jsou nenároční na TCO.

Naštěstí byl Bůh machr a definoval evoluci :-).

Zkuste si spočítat skutečné člověkohodiny práce třeba jen na
> Linux kernelu a přepočítat je do reálných peněz, pokud byste měli platit
> vývojáře.

Ano, ale Vás za psaní knihy nikdo platit nebude.

Na druhou stranu, stačí, když každý z dvaceti lidí napíše 10%  textu,
výsledkem je stoprocentní knížka. Kdyby to měl psát jeden člověk, nadře se
mnohem víc. Overhead je nutné zlo evoluce (nebo kolektivní práce).

> Zjistíte, že by je nikdo nezaplatil. Právě proto, že to nikdo
> neplatí, nikoho nenutí vyvíjet linux kernel efektivním způsobem a
> výsledkem je, že se udělá mnohonásobek práce z nichž naprostá většina je
> spláchnuta do záchodu. Zdůrazňuji kvalitní práce vynikajících a
> schopných programátorů.

Já s Vámi naprosto souhlasím. Přesto ale považuji linux kernel za
dokonalejší dílo (flexibilnější, s lepším principem), než za *stejnou dobu*
vytvořil MS.

Když už jsme u toho, zatímco tvůrčí potenciál MS je víceméně konstantní
(firma nemůže najmout výrazně více kvalitních lidí), tempo vylepšování linux
kernelu se stále zrychluje.

> To je třeba důvod, proč jsem nikdy neměl zájem
> pracovat na Linux kernelu.

On Vás k tomu nikdo nenutil.

Pokud hodláte knihu psát způsobem "nějak chaoticky jí začneme vytvářet",
> a pak se uvidí, tak se stanou tři věci:
>
> 1) Zahodí se minimálně 80% práce lidí do záchodu a jen menšina se použije.

To považuji za přiměřený odhad. Ten, kdo do toho půjde s tím musí počítat.
Jsme zpět u té motivace.

Marek

--
gtalk/jabber:slush na jabber.cz <jabber%3Aslush na jabber.cz>
email/msn:marek na palatinus.cz <msn%3Amarek na palatinus.cz>