[python] freeze,dynamicke knihovny

Petr Zlamal p.zlamal na gmail.com
Čtvrtek Listopad 13 12:25:15 CET 2008

> Ahoj,

> zajímalo by mě, proč se ti statické linkování knihoven zdá být
> "nějakým nesystémovým způsobem".
> Je to docela standardní způsob distribuce aplikací (netvrdím, že je to
> ten nejlepší), právě pokud chci zajistit že ten distribuovaný
> prográmek bude všude mít k dispozici knihovny které potřebuje, ve
> správné verzi. Pro patchované knihovny je to snad i ten nejlepší
> postup.

Vidim to stejne. Treba Py2exe to tak dela. Vsechno si najde a
nakopiruje. Balik je sice pak dost velky, ale ruku na srdce, pri dnesni
kapacite. A navic to proste pude vsude kam to prinesu, luxus. Je to sice
proti vizi linuxu stavet takovyto balik, ale pro lidi co ho jen
vyuzivaji kuli praci je neocenitelne, ze to "proste bezi" a nemusi se v
tom stourat.

> No jo, ale bohužel nemáme jenom deb balíky. A vytvářet balík pro každé
> distro (ano, dokonce i pro .deb based distra velmi často nestačí
> jediný deb balík) je nemístná otročina.

Navic, ne kazdy aktualizuje system, takze neni tezke se treba setkat s
fedorou 5, ktera jiz nema podporu repozitaru. A pak shanet PyQt4 pro
toto distro..no nevim nevim.

> Co se týká Windows je říct "potřebuješ ještě tyhle knihovny, tady si
> je stáhni" docela jednoduché, u Linuxu to už tak jednoduché být
> nemusí.
> OT: závidím ti takové zákazníky, krerým můžeš dát do ruky půlku
> potřebných věcí, s tím že zbytek si můžou sehnat, a oni ti pořád dobře
> zaplatí.
>
> joza

    Mam na to podobny nazor, taky zavidim ty zakazniky co si pulku
potrebnych veci dotahaji sami. Kolik jich tak je? 3 procenta?