[python] Proces vs. vlakno

Tomas Hnizdil tomash.cz na gmail.com
Pátek Říjen 22 14:29:31 CEST 2010

Zacinam si myslet, ze to bude schovane nekde na urovni OS pripadne HW,
zjistil jsem totiz, ze na mem 32b stroji se to chova jako na tech 64bitech
... tak a ted babo rad :) Nejspis to bude schovane nekde pod podporou HW/OS
neceho, co se jmenuje copy-on-write (zkopiruj procesu data az ve chvili, kdy
do nich bude  chtit psat), coz prave pamet znacne usetri ... zajimave je, ze
se ale i tak server ukazuje jako jediny proces (ale treba s dvojnasobnou
alokaci pameti, coz je porad lepsi nez Nkrat polovicni mnozstvi pameti, kde
N pujde treba do tisicu), coz jsem si myslel ukazuje prave na pouziti vlaken
... jak pises, python tohle nema proc ovlivnovat, mel by delat co chce
uzivatel.

(no doufam, ze jsem to nenapsal uplne zmatecne)

OT - Nevidel jste nekdo nejaky zajimavy clanek, ktery by se venoval prave
sprave procesu v modernich OS/prip. s podporou HW/, kde by toto bylo trochu
lepe vysvetlene?

Diky