[python] Proces vs. vlakno

Jirka Vejrazka jirka.vejrazka na gmail.com
Pátek Říjen 22 15:00:25 CEST 2010

> Zacinam si myslet, ze to bude schovane nekde na urovni OS pripadne HW,
> zjistil jsem totiz, ze na mem 32b stroji se to chova jako na tech 64bitech
> ... tak a ted babo rad :) Nejspis to bude schovane nekde pod podporou HW/OS
> neceho, co se jmenuje copy-on-write (zkopiruj procesu data az ve chvili, kdy
> do nich bude  chtit psat), coz prave pamet znacne usetri ... zajimave je, ze
> se ale i tak server ukazuje jako jediny proces (ale treba s dvojnasobnou
> alokaci pameti, coz je porad lepsi nez Nkrat polovicni mnozstvi pameti, kde
> [...]

  To nedava zadny velky smysl, OS se nemuze rozhodnout jestli pouzije
proces nebo thread, protoze jsou tam programatorsky uplne jine
pristupy k datum, zamkum a tak. Tohle musi byt reseno na urovni
aplikace.

  Copy-on-write to nijak neovlivni, to je zalezitost alokace pameti a
jeji uspory kde to jde, ale to nijak nesouvisi s internim fungovanim
programu.

  Mas k tomu programu v pythonu zdrojaky?

   Jirka