[python] Filozoficko-průzkumná otázka

mtip mtip na atlas.cz
Pátek Únor 28 11:53:13 CET 2014

PP> Mirku promiň, ale z mého subjektivního pohledu píšeš blbosti.
Asi mám na věc svůj pohled.

mtip>>Úspěch  závisí  podle  mě  v  první řadě na náhodě a pak trochu na tom
mtip>>ostatním. Třeba dobré nápady? Užitečnost a píle jim moc nepomáhá.

PP> Záleží na tom, co považuješ za úspěch.
Psal  jsem  to  jako  odpověď  na  téma:  má  výzam  se učit Pyhon pro
neprogramátora s ohledem na získání dobré práce?
Takže  za  úspěch považuju to na co se tazatel ptá, tj. získání dobré
práce. Říkám, že získat dobrou práci pro nepolíbeného jde mnohem snáze
třeba  doporučením  známých,  než přesvědčováním zaměstnavatele o svých
skutečných  kvalitách.  Na  pohovoru se přeci chválí každý. A co rozhodne
o výběru zaměstance? Těžko obhajitelná  zkušenost mimo obor to asi nebude.

mtip>>Tak s tímhle se můžes tak akorát utěšovat. Programátor musí být mladý,
mtip>>protože   většina   dalších   programátorů  je taky mladých. A zatímco
mtip>>zrál  a  dřel  víc  než  ostatní, protože musel nebo chtěl být samouk,
mtip>>vyřadil se věkem z kolektivu těch mladších.

PP> Osobně bych byl potěšen, kdybych ve svém týmu měl třeba Donalda Knutha
PP> (http://cs.wikipedia.org/wiki/Donald_Ervin_Knuth, 76 let), i kdyby měl chodit
PP> do práce jen na kafe a pokecat si.
Pokecat možná, ale kde zůstala ekonomická stránka věci?
Navíc on už pracovat nemusí, promiň ale trochu příklad mimo mísu.

PP> Jak píše Vladimír Macek, klíčová je podle mě ta schopnost JEDNAT S LIDMI.
PP> A těmi lidmi jsou jak zákazníci tak i členové týmu.
A k čemu ti to je, když ti nikdo nedá příležitost to využít?

PP> Petr

Možná to vyznělo jako že zdůrazňuju jen věkový handicap, tak to není.

Chci říct:
-  zkušenosti  přicházejí  s  věkem,  ale  u programátora je věk větší
handicap než v jiných oborech
-   programátor  s odbornou VŠ má mnohem větší šance na dobrou práci v
oboru  než  programátor bez odborné VŠ a není se čemu divit
-  samouk  bude považován za horšího neznámým zaměstnavatelem, i kdyby
to nebyla skutečnost
- při pohovoru téměř vždy rozhoduje slupka nikoli jádro
-  ostatní mimo-oborové kvality zaměstnance zůstanou bez příležitosti,
protože bez náhody ani nenastoupí

Takže podle mě nestudovaný programátor vždy snáze sežene práci v oboru
papírového vzdělání než mimo  něj.
Zaměstnavatel při obsazení místa vždy raději vsadí na jistotu  prospěchu
než  na  nejisté  vzdušné  zámky.  O peníze jde přeci až poprvé.

Prostě platí: Máš jakýkoliv subjektivní handicap při shánění práce?
Mimo tebe chce práci i někdo jiný.

Mirek