[python] Python na frontendu, Brython

Libor Jelínek ljelinek na virtage.com
Pátek Duben 22 19:48:05 CEST 2016

Ahoj pánové!
Já bych taky s dovolením přispěl svým názorem: JS je fakt hrozný a proto je pro něj tolik transpilerů asi. Osobně se JS vyhýbám obloukem :-)

V Java světě, odkud pocházím, jsou transpilery do Javy nesmírně populární a potvrzuju, že výborně použitelné. Appky jakoby desktopové plné formulářů, záložek, tiskových sestav, oken ap. by jen v JS snad ani psát nešli.

Pracoval jsem s hodně velkými složitými appkami napsanými ve SmartGWT/Vaadin (vše na GWT) a Eclipse RAP. Četl jsem dost článku jak si třeba Dropbox tým chroctá, když přesali svůj web UI do CoffeScriptu, MS jakýsi web do TypeScriptu ap.

Úžasný mi přijde v tomhle oboru "štítím se JS" přijde Google Dart. Pro GWT existoval Python port Pyjamas, který ale už je asi mrtvý. Na větší webový projekt bych určitě transpiler zvážil. (Toto od Javascripterů asi schytám...)

Hezký víkend!
Libor