[python] Vydání knihy o pythonu

Václav Stoupa vstoupa na gmail.com
Pátek Březen 31 13:28:16 CEST 2017

On 18 Kvě, 01:29, Lukoko <luk... na gmail.com> wrote:
> Zároveň bych chtěl zahájit nějakou diskuzi na téma v jakém prostředí
> knihu připravovat. Asi se shodneme na tom, že to bude vyžadovat
> nějakou wiki, kde budou autoři mít možnost editovat napsaný text a
> rovnou nad ním diskutovat.
> Zároveň asi nemá smysl pro to psát něco vlastního, takže otázka je
> jaký wiki systém a kde jej hostovat. Mám nějaké zkušenosti s DokuWiki
> a docela by se mi na to líbíl.

DokuWiki by nemusel být špatný nápad. Komentáře k textu by byl super
nástroj.
Viděl bych tu asi tedy na rozhodnutí mezi následujícími variantami:

Buď REST, na který teď přechází python dokumentace pomocí nástroje
http://sphinx.pocoo.org/, který z toho umí generovat LaTex, ze kterého
by se dělalo PDF pro tisk. Verzovalo by se v SVN. Nebyly by tam
komentáře.

Nebo ta DokuWiki, kde je prý také konvertor do LaTexu
http://wiki.erazor-zone.de/doku.php?id=wiki:projects:php:dokuwiki:plugins:latex.
Verze jsou ve wiki samozřejmostí a komentáře tam jsou.

Ale úplně nejlepší nápad mi teď přijde psát to v TracWiki. Trac mám na
serveru nainstalován. Docutils s RESTem tam mám. Teď jsem tam zkusil
nainstalovat komentářové makro a fungují komentáře u wiki stránek.
Přes RESTMacro http://trac-hacks.org/wiki/ReSTMacro by se to dalo
krásně spojit i se svn, kde by texty ve skutečnosti ležely.

> A co sazba. Já s Texem a podobnými systémy zas takové zkušenosti
> nemám. Kdo by byl ochotný hotový text vysázet?

Budu rád, když se přihlásí někdo se zkušenostmi s LaTexem.